Οι Έλληνες κάτω από την οθωμανική και τη λατινική κυριαρχία (1453-1821) - του Σάββα Σαββίδη
Άσκηση πολλαπλών επιλογών.
Επέλεξε την απάντηση που θεωρείς σωστή και μετά επέλεξε την "Επόμενη ερώτηση". Αν έχεις κάνει λάθος, μπορείς να επιλέξεις άλλη απάντηση. Στο τέλος, δες το σκορ σου! Αν δεν σε ικανοποιεί, μπορείς να προσπαθήσεις ξανά!
Τα τρία βασικά στοιχεία της εθνικής ταυτότητας των Ελλήνων, που κατάφεραν να διαφυλάξουν κατά την Τουρκοκρατία, ήταν:
Η θρησκεία, η ιστορία και η γλώσσα.
Η παράδοση, η γλώσσα και η ιστορία.
Η θρησκεία, η γλώσσα και η παράδοση.
Η γλώσσα, η θρησκεία και η ιστορία.
Την περίοδο της Τουρκοκρατίας, οι Χριστιανοί:
Πλήρωναν περισσότερους φόρους από τους Μουσουλμάνους.
Πλήρωναν λιγότερους φόρους από τους Μουσουλμάνους.
Πλήρωναν τους ίδιους φόρους με τους Μουσουλμάνους.
Λεγόταν ο φόρος για την αγροτική παραγωγή.
Κεφαλικός.
Έγγειος.
Εστίας.
Δεκάτη.
Οι διακρίσεις σε βάρος των Χριστιανών ήταν πιο έντονες...
Σε απομακρυσμένες περιοχές.
Στις πόλεις.
Στα μεγάλα χωριά.
Λεγόταν ο φόρος για τη χρήση γης.
Κεφαλικός.
Έγγειος.
Δεκάτη.
Εστίας.
Οι επίτροποι, οι δημογέροντες, οι προεστοί και οι κοτζαμπάσηδες ήταν...
Κληρικοί.
Φαναριώτες.
Κοινοτικοί άρχοντες.
Ιεράρχες.
Οι Φαναριώτες, ονομάζονταν έτσι γιατί...
Το βράδυ κρατούσαν Φανάρια.
Κατάγονταν από το Φανάρι της Κωνσταντινούπολης.
Κατοικούσαν στο Φανάρι της Κωνσταντινούπολης.
Άναβαν κάθε βράδυ τα Φανάρια της Κωνσταντινούπολης.
Επειδή είχαν μεγάλη μόρφωση και γνώριζαν πολλές ξένες γλώσσες ανελάμβαναν υψηλά αξιώματα στην οθωμανική διοίκηση.
Αρματολοί.
Ιεράρχες.
Πρόκριτοι.
Φαναριώτες.
Η σημαία των Κλεφτών.
Μπαράκι.
Μπαϊράμι.
Μπριάμι.
Μπαϊράκι.
Ήταν χωρισμένοι σε μικρές ομάδες, καθεμιά με τον καπετάνιο της και έγιναν το σύμβολο της αντίστασης κατά των Τούρκων.
Κλέφτες.
Αρματωλοί.
Φαναριώτες.
Δημογέροντες.
Χρησιμοποιήθηκαν από τους Τούρκους κατά των κλεφτών.
Κοτζαμπάσηδες.
Δημογέροντες.
Αρματολοί.
Αμαρτωλοί.
Μετά τη συνθήκη του Κιουτσούκ Καϊναρτζή (1774)...
Οι Έλληνες απέκτησαν την ανεξαρτησία τους.
Οι Έλληνες μπορούσαν να βάλουν στα καράβια τους τη ρωσική σημαία.
Οι Τούρκοι απελευθέρωσαν τους Βαλκανικούς λαούς.
Οι Ρώσοι απέκτησαν το Αιγαίο Πέλαγος.
Η πρώτη περίοδος μετανάστευσης, από τον 15ο ως τον 16ο αιώνα, ήταν συνήθως υποχρεωτική.
Σωστό.
Λάθος.
Τα αίτια της δεύτερης περιόδου μετανάστευσης (17ος - 18ος αι.) ήταν κυρίως πατριωτικά.
Σωστό.
Λάθος.
Κατά τη μετανάστευσή τους, οι Έλληνες ίδρυσαν...
Κατοικίες.
Αποικίες.
Παροικίες.
Ο Θούριος του Ρήγα, ήταν...
Ένα έπος που εξιστορούσε την ιστορία της Ελλάδας.
Ένα φημισμένο παραδοσιακό τραγούδι.
Ένας φλογερός επαναστατικός ύμνος.
Ο τόπος καταγωγής του.
Ο Ρήγας Βελεστινλής οραματιζόταν...
Την απελευθέρωση της Ελλάδας και την κυριαρχία της στα Βαλκάνια με τη γλώσσα και την ιστορία της.
Τη νίκη των ενωμένων ευρωπαϊκών κρατών απέναντι στην οθωμανική αυτοκρατορία και τη δημιουργία ενός μεγάλου ευρωπαϊκού κράτους όπου θα κυριαρχούσε η ελληνική γλώσσα και παιδεία.
Τη συνεργασία των βαλκανικών λαών για την απελευθέρωσή τους από τον οθωμανικό ζυγό και τη δημιουργία ενός ευνομούμενου δημοκρατικού κράτους όπου θα κυριαρχούσε η ελληνική γλώσσα και παιδεία.
Ποιο από τα παρακάτω ΔΕΝ είναι έργο του Ρήγα;
Ο Θούριος.
Η Χάρτα της Ελλάδος.
Σάλπισμα Πολεμιστήριον
Βιβλίο Φυσικής για σχολική χρήση.
Ο Αδαμάντιος Κοραής...
Έζησε από κοντά τα γεγονότα της Αμερικανικής Επανάστασης.
Κατοικούσε στη Βιέννη.
Σπούδασε Φιλοσοφία.
Καταγόταν από πλούσια οικογένεια της Χίου.
Γνώρισε από κοντά τη Γαλλική Επανάσταση και τις φιλελεύθερες ιδέες της.
Ρήγας Βελεστινλής.
Λάμπρος Κατσώνης.
Αδαμάντιος Κοραής.
Διονύσιος ο Φιλόσοφος.
Είχε ορμητήριό του την Κέα απ' όπου, με το μικρό του στόλο, έκανε επιθέσεις εναντίον τουρκικών πλοίων.
Λάμπρος Κατσώνης.
Διονύσιος ο Φιλόσοφος.
Αδαμάντιος Κοραής.
Γεώργιος Ανδρίτσος.
Ποιο από τα παρακάτω ΔΕΝ ήταν χαρακτηριστικό των Σουλιωτών;
Ομαδικό πνεύμα.
Άριστη γνώση του εδάφους.
Ικανότητα στο εμπόριο.
Εξαιρετική τόλμη.
Οι Σουλιώτες δε δίσταζαν...
Να ανεβούν σε πολύ ψηλά βουνά.
Να επιτεθούν στον τουρκικό στόλο.
Να επιτεθούν με τα σπαθιά τους σε μεγαλύτερο αριθμό αντιπάλων.
Δάσκαλοι του Γένους, ονομάστηκαν...
Όλοι εκείνοι που δίδαξαν σε ελληνικά σχολεία την περίοδο της Τουρκοκρατίας.
Οι μορφωμένοι Έλληνες που με την προφορική διδασκαλία τους ή με τα κείμενά τους συνέβαλαν στην καλλιέργεια της ελληνικής παιδείας.
Όλοι εκείνοι οι μορφωμένοι Έλληνες που ανέλαβαν να ξεσηκώσουν τους Έλληνες του εξωτερικού για να βοηθήσουν την Ελλάδα.
Όλοι εκείνοι οι Έλληνες του εξωτερικού που έδωσαν όλη την περιουσία τους για να αγοραστούν όπλα και πυρομαχικά για τους Έλληνες.
Ο Κοραής πίστευε ότι για να ελευθερωθεί το ελληνικό έθνος, έπρεπε πρώτα...
Να δημιουργήσει ισχυρές συμμαχίες.
Να αποκτήσει σημαντικά χρηματικά ποσά, όπλα και πυρομαχικά.